Preview

University Management: Practice and Analysis

Advanced search

The approaches to quality estimation of teaching staff activity at higher institutions

Abstract

This article analyzes the causes of complexity to work up the model and methods for teaching quality estimation
and also the typical disadvantages of quality estimation methods for teaching staff that are presently used at Russian
institutes of higher education. The example of general scheme for teaching quality estimation is also demonstrated.

About the Authors

Елена Васильева
Северный государственный медицинский университет
Russian Federation


E. Y. Vasilieva

Russian Federation


References

1. Захаревич В. Г., Обуховец В. А. Оценка качества работы преподавателей вуза // Высш. образование сегодня. 2003. №5. С. 12-15.

2. Ковалев В. Система оценки деятельности кафедр университета // Вестн. высш. школы. 2002. 1. С. 17-22.

3. Мизинцев В. П. Основы аттестации профессорско-преподавательского состава в вузе. Южно-Сахалинск, 2002.

4. Новиков К Рейтинг преподавателей и управление вузом / ВолгГТУ. Волгоград, 2002.

5. Нуждин В. Н., Кадамцева Г. Г. Стратегическое управление качеством образования. // Высш. образование сегодня. 2003. № 4-5. С. 6-13.

6. Алексеева Л П., Шаблыгина К С, Агеева Л К Повышение квалификации преподавателей вузов России в условиях реформирования высшей школы. М., 2002. 48 с. (Содержание, формы и методы обучения в высшей школе: Аналит. обзоры по основным направлениям развития высш. образования / НИИВО; Вып. 9).

7. Трапицын С. Ю. Теоретические основы управления качеством образовательного процесса в военном вузе: Дис... д-ра пед. наук. СПб., 2000.

8. Бордовская К В., Титова Е. В. Методика оценки качества деятельности преподавателей вуза: Методические рекомендации. С-Петербург; Архангельск, 2003. 72 с.


Review

For citations:


 , Vasilieva  E.Y. The approaches to quality estimation of teaching staff activity at higher institutions . University Management: Practice and Analysis. 2006;(2):74-78. (In Russ.)

Views: 438


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1999-6640 (Print)
ISSN 1999-6659 (Online)