Preview

University Management: Practice and Analysis

Advanced search

The estimation of consumer satisfaction for university quality management with the usage of diagnostics method elements

Abstract

This article proves the necessity to produce polls among students to estimate the attitudes toward teaching staff activities. The tools for these purposes are propоsed, abilities and advantages of this method, based on working up analysis of other institutions, are also mentioned.

About the Authors

Светлана Бельтюкова
Рязанская государственная радиотехническая академия
Russian Federation


S. S. Beltyukova

Russian Federation


References

1. ГОСТ РИСО 9000-2001.

2. Алиева С В. Диагностическое исследование уровня профессионализма управленческих кадров // Обеспечение качества обучения государственных и муниципальных служащих Российской Федерации: информационные, методические, аналитические материалы. Вып. 3: Управление персоналом: Сб. ст. М., 2004. С. 227-250.

3. Солонин С. К, Кортов С В. Качество образования: проблемы и задачи измерения внутренней среды вуза // Университетское управление: практика и анализ. 2003. № 2(25). С. 64-69.

4. Качество образования в Новосибирском государственном техническом университете: Ежегод. докл. / НГТУ Новосибирск, 2001.

5. Скок Г. Б., Лебедева Е. А. Управление качеством образования в университете на основе мнения потребителя образовательных услуг // Университетское управление: практика и анализ. 2001. № 3(18).

6. Бабкин В. Ф. Системный подход к управлению учебным процессом в техническом вузе / Воронеж. гос. арх.-строит. ун-т. Воронеж, 2001. 206 с. 73


Review

For citations:


 , Beltyukova  S.S. The estimation of consumer satisfaction for university quality management with the usage of diagnostics method elements . University Management: Practice and Analysis. 2006;(2):69-73. (In Russ.)

Views: 321


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1999-6640 (Print)
ISSN 1999-6659 (Online)