Preview

University Management: Practice and Analysis

Advanced search

Problems of application of rating system for teaching quality estimation

Abstract

Improvement of teaching staff activity seems to be the central unit of educational quality management. So, application
of rational system for educational personnel estimation is found to be one of perspective direction for educational
management. The authors of this article consider this problems basing on the experience of Kemerovo State University.

About the Authors

Оксана Басалаева
Кемеровский государственный университет
Russian Federation


Юрий Басалаев
Кемеровский государственный университет
Russian Federation


Александр Садовой
Кемеровский государственный университет
Russian Federation


O. G. Basalaeva

Russian Federation


Y. M. Basalaev

Russian Federation


A. N. Sadovoy

Russian Federation


References

1. Концепции модернизации российского образования до 2010 // Официальные документы в образовании. 2002. № 4.

2. Отчет по социологическому исследованию ?Рейтинговая оценка преподавателей в КемГУ? / Социол. центр; ГОУ ВПО ?Кемеровский государственный университет?. Кемерово, 2005. 33 с.

3. Положение о рейтинговой оценке преподавателей. [Электрон. ресурс]. Режим доступа: http://www.kemsu.ru/ umkpr/

4. O'Toole J. The Argument for Value - Based Leadership. Jossey-Bass, Inc., 1996.

5. Басалаева О. Г., Басалаев Ю. М., Садовой А. К . Некоторые аспекты анализа кадрового потенциала на основе рейтинговых оценок // Проблемы высшего технического образования: Межвуз. сб. науч. тр. / Под общ. ред. А. С. Вострикова. Новосибирск, 2004. Вып. 4 (29): Внутривузовские системы качества: опыт Сибирского региона. С. 83-89.


Review

For citations:


 ,  ,  , Basalaeva  O.G., Basalaev  Y.M., Sadovoy  A.N. Problems of application of rating system for teaching quality estimation . University Management: Practice and Analysis. 2006;(2):65-68. (In Russ.)

Views: 360


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1999-6640 (Print)
ISSN 1999-6659 (Online)