Preview

University Management: Practice and Analysis

Advanced search

Brining and consolidation of young scientific and teaching staff based on modern adaptation technologies

Abstract

This paper discusses the significance of providing conditions for young teaching staff adaptation as one of the main
directions for human resource management at the university. The actions to achieve these goals are also proposed.

About the Authors

Елена Мудрова
Санкт Петербургский государственный политехнический университет
Russian Federation


Валентина Легостаева
Санкт Петербургский государственный политехнический университет
Russian Federation


E. B. Mudrova

Russian Federation


V. I. Legostaeva

Russian Federation


References

1. Управление персоналом организации: Учеб. / Под ред. А. Я. Кибанова. М.: Инфра-М, 2003.

2. Грудзинский А. О. Концепция проектно-ориентированного университета // Университетское управление: практика и анализ. 2003. № 3(26).

3. Жураковский В., Сазонова 3. Подготовка преподавателей высшей школы - стратегическая задача // Высш. образование в России. 2004. № 4.

4. Развитие университетского комплекса: традиции и новации / Под общ. ред. д. т. н., проф. Д. В. Пузанкова. СПб.: Изд-во СПбГЭТУ ЛЭТИ, 2004.

5. Хохоте А. Ф., Строгий Р. Г., Грудзинский А. О. Проектно-ориентированный университет // Высш. образование в России. 2002. №2.

6. ДубицкийВ. В. О мотивации деятельности преподавателей вуза // Социол. исслед. 2004. № 1.


Review

For citations:


 ,  , Mudrova  E.B., Legostaeva  V.I. Brining and consolidation of young scientific and teaching staff based on modern adaptation technologies . University Management: Practice and Analysis. 2006;(2):61-64. (In Russ.)

Views: 365


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1999-6640 (Print)
ISSN 1999-6659 (Online)