Preview

University Management: Practice and Analysis

Advanced search

Management for psychological and pedagogical competence of university modern teaching staff

Abstract

Changing of paradigm and modernization at educational sphere demand humane managing influences from a leader educational institution and an essential change in characteristics of pedagogical activity from the teaching staff. The article has a scheme of modern teachers' psychological and pedagogical competencies based on the analysis of published researches by native teachers and experience gained from the activity on the teachers' retraining courses at NSTU. The authors place some demands upon the quality of modern teaching/learning materials and present courses of educational program Quality management of teacher's activity.

About the Authors

Галина Скок
Новосибирский государственный технический университет
Russian Federation


Елена Зотова
Новосибирский государственный технический университет
Russian Federation


Татьяна Сурнина
Новосибирский государственный технический университет
Russian Federation


G.B. Skok

Russian Federation


E.A. Zotova

Russian Federation


T.Y. Surnina

Russian Federation


References

1. Байденко В. И. Болонский процесс: курс лекций. М.: Логос, 2004. 208 с.

2. The New Webster's Encyclopedic Dictionary of the English Language. N. Y, 1997. P. 138.

3. Введенский В. Р. Моделирование профессиональной компетентности педагога//Педагогика. 2003. № 10. С. 51-55.

4. Проблемы введения системы зачетных единиц в высшем профессиональном образовании: Материалы к Всеросс. совещ. 23 апр. 2003 г., Москва / Под ред. В. Н. Чистохвалова. М.:Изд-воРУДН, 2003. 100 с.

5. Ефремов А. П., Чистохвалов В. Н. Кредиты и учебный процесс. М.: Изд-во РУДН, 2003. 31 с.

6. Скок Г. Б. Новая гуманистическая образовательная парадигма как основа автоматизированной подсистемы управления качеством в области учебного процесса и деятельности преподавателя // Проблемы высшего технического образования: Межвуз. сб. науч. тр. / Под общ. ред. А. С. Вострикова. Новосибирск, 2003. Вып. 24: Программно-информационная поддержка систем управления качеством образования. С. 16-21.

7. Вербицкий А. А. Новая образовательная парадигма и контекстное обучение / Исслед. центр проблем качества подготовки специалистов. М., 1999. 75 с.

8. Акмеологические проблемы подготовки преподавателей: Сб. науч. тр. / Отв. ред. Н. В. Кузьмина, Е. С. Гуртовой / Исслед. центр проблем качества подготовки специалистов, Шуйский гос. пед. ун-т. Москва; Шуя, 1999. Вып. 2. 191с.


Review

For citations:


 ,  ,  , Skok  G., Zotova  E., Surnina  T. Management for psychological and pedagogical competence of university modern teaching staff . University Management: Practice and Analysis. 2006;(2):51-56. (In Russ.)

Views: 380


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1999-6640 (Print)
ISSN 1999-6659 (Online)