MARKET APPROACH TO UNIVERSITY REFORMING
Abstract
that have occurred at higher school, its logistic scheme and need for internal transformations. The article also suggests
the method to increase the competitive ability of universities on market, which allows to conduct system transformation
of universities structure, based on requirements of competitive environment.
About the Author
S. A. ProkopenkoRussian Federation
References
1. Шевченко Д. А. Ситуация на рынке маркетинговых исследований образовательных услуг [Электрон. ресурс]. Режимдоступа: http:// www.marketologi.ru / lib/shev /mou.html.
2. Жигалова И. А., Малороссиянова О. И. Обеспечение качества профессионального образования в условиях рыночной экономики // Образование и общество. 2004. № 5. С. 23-26.
3. Прокопенко С. А. Метод преобразования угледобывающего предприятия под требования конкурентной среды // Энергетическая безопасность России. Новые подходы к развитию угольной промышленности: Тр. междунар. науч.-практ. конф. Кемерово, 2000. С. 62-63.
Review
For citations:
Prokopenko S.A. MARKET APPROACH TO UNIVERSITY REFORMING. University Management: Practice and Analysis. 2006;(5):27-32. (In Russ.)