Preview

University Management: Practice and Analysis

Advanced search

MARKET APPROACH TO UNIVERSITY REFORMING

Abstract

Using the principles of marketing conception of activity, the author of this article shows the link between changes
that have occurred at higher school, its logistic scheme and need for internal transformations. The article also suggests
the method to increase the competitive ability of universities on market, which allows to conduct system transformation
of universities structure, based on requirements of competitive environment.

About the Author

S. A. Prokopenko
Кузбасский государственный технический университет
Russian Federation


References

1. Шевченко Д. А. Ситуация на рынке маркетинговых исследований образовательных услуг [Электрон. ресурс]. Режимдоступа: http:// www.marketologi.ru / lib/shev /mou.html.

2. Жигалова И. А., Малороссиянова О. И. Обеспечение качества профессионального образования в условиях рыночной экономики // Образование и общество. 2004. № 5. С. 23-26.

3. Прокопенко С. А. Метод преобразования угледобывающего предприятия под требования конкурентной среды // Энергетическая безопасность России. Новые подходы к развитию угольной промышленности: Тр. междунар. науч.-практ. конф. Кемерово, 2000. С. 62-63.


Review

For citations:


Prokopenko S.A. MARKET APPROACH TO UNIVERSITY REFORMING. University Management: Practice and Analysis. 2006;(5):27-32. (In Russ.)

Views: 324


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1999-6640 (Print)
ISSN 1999-6659 (Online)