Preview

University Management: Practice and Analysis

Advanced search

Creativity as an integrating tool of key competences for lifelong learning

Abstract

The issues of the competence approach in the system of continuous education are examined. Key
Competences for Lifelong Learning of a European Framework are presented. Stimulating action of
internationalization for perfecting of research and educational processes are underlined. For the first time
integrating role of creativity for key competences development is suggested.

About the Author

I. I. Gancherenok
Академия управления при Президенте Республики Беларусь
Russian Federation


References

1. Ганчеренок И. И. Образование, ассоциированное с циклом: магистратура, аспирантура. Минск : РИВШ, 2007.

2. Драчева Е. Л., Селезнев П. С. Эффективная информация и управление знаниями внутри организации// Менеджмент в России и за рубежом. 2004. № 6. С. 12-22.

3. Дроздова Н. В., Лобанов А. П. Компетентностный подход как новая парадигма студентоцентрированного образования. Минск : РИВШ, 2007.

4. Коледа Т. Г. Умения и навыки в образовании: сущность, содержание, этапы формирования // Кiраванне у адукацыi (Беларусь). 2007. № 6. С. 21-25.

5. Миненков Г. Университет в современном мире: вызовы и возможные ответы // Сучасныя даследаванш. 2003. С. 3-12.

6. Осмоловская И. М. Компетентностный подход к формированию содержания общего образования // Проблемы образования. 2006. №4. С. 120-129.

7. Medel-Anonuevo C., Ohsako T., Mauch W. Revising Lifelong Learning for the 21st Century. UNESCO Institute for Education, 2001.

8. Pollit C. Values, Standards, and Competences // NISPAcee J. of Public Administration and Policy. 2008. Vol. 1, № 1.

9. Villabla E. Creativity and Innovation in Education // The Magazine. 2009. № 31. P. 45-47.

10. [Электронный ресурс]. URL: http://ec.europa.eu/ education/index_en.htm


Review

For citations:


Gancherenok I.I. Creativity as an integrating tool of key competences for lifelong learning. University Management: Practice and Analysis. 2009;(5):22-28. (In Russ.)

Views: 404


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1999-6640 (Print)
ISSN 1999-6659 (Online)