Problems and prospects of research and teaching activities integration in the framework of research and training centers in research university
Abstract
Russian higher school. It searches on the prospects and directions of research and teaching activities integration
in the framework of research and training centers that provide efficient research of global importance as well
as establish efficient research teams and foster their academic development
About the Authors
I. M. FadeevaRussian Federation
E. A. Gutkovskaya
Russian Federation
References
1. Бестужев-Лада И. В., Наместникова Г. А. Социальное прогнозирование : курс лекций. М. : Пед. о-во России, 2002. 220 с.
2. Грудзинский А. О. Проектно-ориентированный университет. Профессиональная предпринимательская организация вуза : монография. Н. Новгород : Изд-во ННГУ, 2004. 370 с.
3. Клюев А. К., Князев Е. А. Структурные преобразования в высшей школе России: проблемы и перспективы // Университетское управление: практика и анализ. 2008. № 5. С. 6-11.
4. Модернизация российского образования: проблемы и перспективы / под ред. М. К. Горшкова и Ф. Э. Шереги. М. : ЦСПиМ, 2010. 352 с.
5. Радаев В. Пять принципов построения нового университета // Pro et Contra. 2010. Т. 14, №> 3. С. 6-18.
Review
For citations:
Fadeeva I.M., Gutkovskaya E.A. Problems and prospects of research and teaching activities integration in the framework of research and training centers in research university. University Management: Practice and Analysis. 2010;(4):71-79. (In Russ.)