Preview

University Management: Practice and Analysis

Advanced search

Problems and prospects of research and teaching activities integration in the framework of research and training centers in research university

Abstract

The paper presents an analysis of the problem field of research and training activities integration in
Russian higher school. It searches on the prospects and directions of research and teaching activities integration
in the framework of research and training centers that provide efficient research of global importance as well
as establish efficient research teams and foster their academic development

About the Authors

I. M. Fadeeva
НОЦ по социальным исследованиям «Соцум-М» национального исследовательского Мордовского государственного университета им. Н.П. Огарева
Russian Federation


E. A. Gutkovskaya
кафедра экономического анализа и учета национального исследовательского Мордовского государственного университета им.Н.П. Огарева
Russian Federation


References

1. Бестужев-Лада И. В., Наместникова Г. А. Социальное прогнозирование : курс лекций. М. : Пед. о-во России, 2002. 220 с.

2. Грудзинский А. О. Проектно-ориентированный университет. Профессиональная предпринимательская организация вуза : монография. Н. Новгород : Изд-во ННГУ, 2004. 370 с.

3. Клюев А. К., Князев Е. А. Структурные преобразования в высшей школе России: проблемы и перспективы // Университетское управление: практика и анализ. 2008. № 5. С. 6-11.

4. Модернизация российского образования: проблемы и перспективы / под ред. М. К. Горшкова и Ф. Э. Шереги. М. : ЦСПиМ, 2010. 352 с.

5. Радаев В. Пять принципов построения нового университета // Pro et Contra. 2010. Т. 14, №> 3. С. 6-18.


Review

For citations:


Fadeeva I.M., Gutkovskaya E.A. Problems and prospects of research and teaching activities integration in the framework of research and training centers in research university. University Management: Practice and Analysis. 2010;(4):71-79. (In Russ.)

Views: 370


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1999-6640 (Print)
ISSN 1999-6659 (Online)