Preview

University Management: Practice and Analysis

Advanced search

Education activity in the university: myths and reality

Abstract

This article deals with the myths created as the result of the unscientific approach to the analysis and
appreciation of the process and result of the education in the university. The author shows the negative
consequences of fixing these myths in the educational practice and indicates the approaches to the organization
of the educational process in the university.

About the Author

I. N. Emeiyanova
Тюменский государственный университет
Russian Federation


References

1. Абулъханова К. А. Психология сознания и личности. М. : Моск. психо

2. Берн Э. Лидер и группа. Екатеринбу

3. Илъинский И. М. Образовательная революция. М. : Изд-во

4. Леонова О. Образовательное пространство как педагогическая

5. Мануйлов Ю. С. Концептуальные основы средового подхода в воспитании // Вестн. ун

6. Петровский А. В. Личность. Деятельность. К

7. Шаипова А. Я. Формирование готовности преподавателей вуза к внеучебной

8. Ясвин В. А. Психологическое моделирование образовательных


Review

For citations:


Emeiyanova I.N. Education activity in the university: myths and reality. University Management: Practice and Analysis. 2010;(5):45-50. (In Russ.)

Views: 358


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1999-6640 (Print)
ISSN 1999-6659 (Online)