Preview

University Management: Practice and Analysis

Advanced search

Quality evaluation of advanced training of scientists on the base of intercollegiate cooperation

Abstract

The problem of improvement of postgraduate vocational preparation quality to activity on a joint of
sciences is considered. Interuniversity cooperation, as the mechanism of purposeful transformation of the
educational environment, provides new resource opportunities and additional conditions of improvement of
the scientific staff's education quality. The presented criterion model of the scientific staff's postgraduate
education includes complex criteria and indicators of quality of components of scientifically-educational
process, resource maintenance and results of postgraduate students education. The offered complex system of
an estimation of postgraduate preparations quality can be used for carrying out of a self-estimation and the
comparative analysis of efficiency of activity of postgraduate studies.

About the Authors

N. N. Matushkin
Пермский государственный технический университет
Russian Federation


T. A. Kouznetsova
Пермский государственный технический университет
Russian Federation


I. Yu. Rogashova
Пензенская государственная технологическая академия
Russian Federation


S. I. Pakhomov
Управление аттестации научных и научно-педагогических работников Федеральной службы по надзору в сфере образования и науки
Russian Federation


References

1. Бедный Б. И., Гурбатов С. И., Миронос А. А. Индикаторы эффективности аспирантских программ в области точных и естественных наук // Высшее образование в России. 2010. № 7. С. 11-23.

2. Матушкин И. И., Кузнецова Т. А. Пахомов С. И. Проблемы развития межвузовской кооперации в сфере подготовки научных кадров // Университетское управление: практика и анализ. 2009. № 3. С. 14-20.

3. Матушкин И. И., Кузнецова Т. А., Пахомов С. И. О междисциплинарных образовательных программах подготовки кадров высшей квалификации // Там же. 2010. № 4. С. 55-59.

4. Петров В. Ю., Кузнецова Т. А. Влияние межвузовской кооперации на образовательную среду подготовки научных кадров // Высшее образование в Рос сии. 2010. № 10. С. 9-17.

5. Петров В. Ю., Столбов В. Ю., Гитман М. Б. Критерии оценки качества подготовки кадров высшей квалификации // Там же. 2008. № 8. С. 13-19.

6. Altbach P. Doctoral Education: Present Realities and Future Trends // College and University Journal. 2004. Vol. 80, № 2. P. 3-10.


Review

For citations:


Matushkin N.N., Kouznetsova T.A., Rogashova I.Yu., Pakhomov S.I. Quality evaluation of advanced training of scientists on the base of intercollegiate cooperation. University Management: Practice and Analysis. 2010;(6):45-50. (In Russ.)

Views: 309


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1999-6640 (Print)
ISSN 1999-6659 (Online)