Preview

University Management: Practice and Analysis

Advanced search

Formation of the competences of university graduates based on the process approach

Abstract

A process approach to the design and realization of university educational programs in the competence
form is considering. The structure of the competence model of the graduate should reflect a hierarchy of goalsetting
and achieve results at each stage of the educational process. We propose a process model of learning,
consisting of a set of interrelated processes of formation of the stated competencies.

About the Authors

N. N. Matushkin
Пермский государственный технический университет
Russian Federation


S. I. Pakhomov
Федеральная служба по надзору в сфере образования и науки
Russian Federation


I. D. Stolbova
Пермский государственный технический университет
Russian Federation


References

1. Ершов Е. В., Шаратинова В. В. Модель системы менеджмента качества государственного образовательного учреждения высшего профессионального образования "Чере

2. Матушкин Н. Н., Столбова И. Д. Методологические аспекты разработки структуры компетентностной мо

3. Матушкин Н. Н., Столбова И. Д. Роль междисциплинарного компонента образовательных программ, реализу

4. Проектирование целей и результатов основных образовательных программ высшего профессионального образо

5. С. А. Коковякина ; под ред. проф. Н. Н. Матушкина. Пермь : Изд

6. Столбова И. Д. Механизмы управления содержанием компетентностно ориентированной основной об

7. Филиппова Н. А., Филиппова И. В. Обоснование процессного подхода к построению системы менеджмента качества образовательной деятельности в вузе [Электронный ресурс] // Использование программных продуктов фирмы 1С в иннов


Review

For citations:


Matushkin N.N., Pakhomov S.I., Stolbova I.D. Formation of the competences of university graduates based on the process approach. University Management: Practice and Analysis. 2011;(1):58-63. (In Russ.)

Views: 430


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1999-6640 (Print)
ISSN 1999-6659 (Online)