Formation of the competences of university graduates based on the process approach
Abstract
form is considering. The structure of the competence model of the graduate should reflect a hierarchy of goalsetting
and achieve results at each stage of the educational process. We propose a process model of learning,
consisting of a set of interrelated processes of formation of the stated competencies.
About the Authors
N. N. MatushkinRussian Federation
S. I. Pakhomov
Russian Federation
I. D. Stolbova
Russian Federation
References
1. Ершов Е. В., Шаратинова В. В. Модель системы менеджмента качества государственного образовательного учреждения высшего профессионального образования "Чере
2. Матушкин Н. Н., Столбова И. Д. Методологические аспекты разработки структуры компетентностной мо
3. Матушкин Н. Н., Столбова И. Д. Роль междисциплинарного компонента образовательных программ, реализу
4. Проектирование целей и результатов основных образовательных программ высшего профессионального образо
5. С. А. Коковякина ; под ред. проф. Н. Н. Матушкина. Пермь : Изд
6. Столбова И. Д. Механизмы управления содержанием компетентностно ориентированной основной об
7. Филиппова Н. А., Филиппова И. В. Обоснование процессного подхода к построению системы менеджмента качества образовательной деятельности в вузе [Электронный ресурс] // Использование программных продуктов фирмы 1С в иннов
Review
For citations:
Matushkin N.N., Pakhomov S.I., Stolbova I.D. Formation of the competences of university graduates based on the process approach. University Management: Practice and Analysis. 2011;(1):58-63. (In Russ.)