Educational environment in university as object of management and evaluation
Abstract
analyzed. The pedagogical reserve of the educational environment of high school is opened. The mechanism of
designing of the educational environment is described and the total characteristic of its components is given:
subject-objective, functional-target, technological and diagnostic-productive.
About the Author
E. Ju. VasilyevaRussian Federation
References
1. Кречетников К. Г. Проектирование креативной образовательной среды на основе информационных технологий в вузе. М. : Госкоорцентр, 2002. 296 с.
2. Кулюткин Ю., Тарасов С. Образовательная среда и развитие личности // Новые знания. 2001. № 1. С. 6-7.
3. Поташник М. М. Качество образования: проблемы и технологии управления: (В вопросах и ответах). М.: Пед. о-во России, 2002. 352 с.
4. Сидоров П. И., Васильева Е. Ю. Системный мониторинг качества образовательной среды : монография. Архангельск : Правда Севера, 2007. 339 с.
5. Левин В. А. Образовательная среда: от моделирования к проектированию. М. : Смысл, 2001.
Review
For citations:
Vasilyeva E.J. Educational environment in university as object of management and evaluation. University Management: Practice and Analysis. 2011;(4):76-82. (In Russ.)