Preview

University Management: Practice and Analysis

Advanced search

Educational environment in university as object of management and evaluation

Abstract

In the article the approaches to definition of concept of the educational environment of high school are
analyzed. The pedagogical reserve of the educational environment of high school is opened. The mechanism of
designing of the educational environment is described and the total characteristic of its components is given:
subject-objective, functional-target, technological and diagnostic-productive.

About the Author

E. Ju. Vasilyeva
Северный государственный медицинский университет
Russian Federation


References

1. Кречетников К. Г. Проектирование креативной образовательной среды на основе информационных технологий в вузе. М. : Госкоорцентр, 2002. 296 с.

2. Кулюткин Ю., Тарасов С. Образовательная среда и развитие личности // Новые знания. 2001. № 1. С. 6-7.

3. Поташник М. М. Качество образования: проблемы и технологии управления: (В вопросах и ответах). М.: Пед. о-во России, 2002. 352 с.

4. Сидоров П. И., Васильева Е. Ю. Системный мониторинг качества образовательной среды : монография. Архангельск : Правда Севера, 2007. 339 с.

5. Левин В. А. Образовательная среда: от моделирования к проектированию. М. : Смысл, 2001.


Review

For citations:


Vasilyeva E.J. Educational environment in university as object of management and evaluation. University Management: Practice and Analysis. 2011;(4):76-82. (In Russ.)

Views: 604


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1999-6640 (Print)
ISSN 1999-6659 (Online)