Factors and indicators of internal and external high school environment, determining its rating
Abstract
offered to use correlation-regression analysis methods. On the basis of all-Russian rating it is offered to divide
indicators of activity and high school environment taking into account the value of correlation factor into
three groups - strong, average and the least significant, that allows to define the priorities in organization of
higher school system of monitoring and acceptance of administrative decisions
About the Author
S. V. RyabovaRussian Federation
References
1. Лоханина И. М. Рейтинг регионов в системе мониторинга развития высшего профобразования субъекта РФ // Вопр. образования. 2007. № 4. С. 217-231.
2. Методика рейтинга РейтОР [Электронный ресурс]. URL: http://www.eitor.ru/index.php?newsid=2011
3. Методы формирования сбалансированной системы показателей качества образования / С В . Рябова. Ульяновск : УлГТУ, 2011. 28 с.
4. Национальный рейтинг российских вузов [Электронный ресурс]. URL: http://www.univer-rating.ru/
5. Подымало Д. К, Сергеев В. А. Анализ статистических связей инновационного ранга и показателей инновационной активности регионов России // Инновации. 2009. № 7. С. 82-85.
6. Свиридова Н. В., Сазонова И. В. Сравнительный анализ эффективности и результативности деятельности вузов // Университетское управление: практика и анализ. 2011. № 4. С. 83-86.
7. Филинов К, Ручкина С. Рейтинги российских вузов: некоторые аспекты методологии [Электронный ресурс] // Высшее образование в Европе. 2002. Т. 27, № 4. URL: http://www.cepes.ro/ 10
Review
For citations:
Ryabova S.V. Factors and indicators of internal and external high school environment, determining its rating. University Management: Practice and Analysis. 2011;(6):6-10. (In Russ.)