Preview

University Management: Practice and Analysis

Advanced search

Competence model of evaluating the effectiveness of interactions between structural units of the university

Abstract

The article describes the results of using the competence model of evaluating efficacy of interaction between structural units of the university based on construction of an average profile of competency assessment in terms of interaction in the organization as a whole, as well as ratings of the heads of departments in the level of expression of competence of professional interaction.

About the Authors

V. A. Lazarenko
Курский государственный медицинский университет Минздрава России
Russian Federation


V. B. Nikishina
Курский государственный медицинский университет Минздрава России
Russian Federation


E. A. Petrash
Курский государственный медицинский университет Минздрава России
Russian Federation


References

1. Безбородова Ю. Кейс-метод // Высшее образование в России. 2008. № 8. С. 163-165.

2. Клочков А. К. KPI и мотивация персонала. Полный сборник практических инструментов. М. : Эксмо, 2010. 103 с.

3. Лазаренко В. А., Никишина В. Б., Медведева М. В., Запесоцкая И. В. Эффективность взаимодействия структурных подразделений вуза: технология оценки // Аккредитация в образовании. 2014. № 71 (апр.). С. 38-40.

4. Парыгин Б. Д. Социально-психологический климат коллектива: пути и методы изучения. Л., 1981. 192 с.

5. Уорд П. Метод «360 градусов». М. : Изд-во Гип-по, 2006. 352 с.

6. Фетискин Н. П., Козлов В. В., Мануйлов Г. М. Социально-психологическая диагностика развития личности и малых групп. М., 2002. 490 с.

7. Чичибабин И. Н., Картушина Е. Н. Круговая оценка как современный метод аттестации персонала // Социально-экономические явления и процессы. 2013. № 5. С. 216-220.


Review

For citations:


Lazarenko V.A., Nikishina V.B., Petrash E.A. Competence model of evaluating the effectiveness of interactions between structural units of the university. University Management: Practice and Analysis. 2014;(3):49-57. (In Russ.)

Views: 502


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1999-6640 (Print)
ISSN 1999-6659 (Online)