Preview

University Management: Practice and Analysis

Advanced search

Reputation as a key factor of ensuring competitiveness of russian higher education

Abstract

Increase of independence of higher educational institutions leads to increased responsibility for efficiency of their activity. The orientation of many higher education institutions on a survival in the conditions of the market demands serious changes in management of them as in some cases traditional methods of management in modern conditions of development of the Russian higher education are insolvent. In this regard there is a need for studying problems of formation and management of reputation of higher education institution as one of competitive advantages in the market of the higher education.

About the Authors

S. D. Reznik
Пензенский государственный университе­т архитектуры и строительства
Russian Federation


T. A. Yudina
Пензенский государственный университе­т архитектуры и строительства
Russian Federation


References

1. Горин С. В. Деловая репутация организации. Ростов н/Д : Феникс, 2006. 256 с.

2. Даулинг Г. Репутация фирмы: создание, управление и оценка эффективности. М. : ИНФРА-М, 2003. 368 с.

3. Олейник И., Лапшов А. «Плюс/минус» репутация. М. : Типография «Новости», 2003. 160 с.

4. Пецольдт К., Воробьева И. В., Иноземцева Е. С. Репутация преподавателя и ее роль в повышении конкурентоспособности вуза на мировом рынке образовательных услуг // Проблемы современной экономики. 2010. № 2. С. 433-438.

5. Рева В. Е. Управление репутацией. М. : Изд-во «Дашков и К°», 2009. 136 с.

6. Резник С. Д., Сазыкина О. А. Как представить свою диссертацию: повышение роли автореферата при оценке качества диссертации // Alma mater : вестн. высш. школы. 2014. № 2. С. 48-53.

7. Резник С. Д., Сазыкина О. А. Новые условия и новая нормативная база диссертационного менеджмента // Экономика образования. 2013. № 1. С. 124-130.

8. Резник С. Д., Сочилова А. А. Интенсивное содействие конкурентоспособности и трудоустройству студентов и выпускников вузов : моногр. Пенза : ПГУАС, 2010. 254 с.

9. Резник С. Д., Юдина Т. А. Система и механизмы управления репутацией высшего учебного заведения // Университетское управление: практика и анализ. 2010. № 2. С. 51-57.

10. Резник С. Д., Юдина Т. А. Управление репутацией высшего учебного заведения : моногр. М.: ИНФРА-М, 2014. 227 с.

11. Россия в цифрах. 2013 : крат. стат. сб. / Росстат. M., 2013. 573 с.

12. Салимова Т. А., Ватолкина Н. Ш. Сравнительная характеристика потребителей высшего учебного заведения // Университетское управление: практика и анализ. 2010. № 1. С. 71-77.

13. Скрипкина А. В. Известность и репутация образовательного учреждения в формировании положительного имиджа вуза // Культурная жизнь Юга России. 2009. № 3. С. 32-36.

14. Управление высшим учебным заведением : учебник / под ред. С. Д. Резника и В. М. Филиппова. 3-е изд., перераб. М. : ИНФРА-М, 2013.

15. Школьников Ю. На ангелов надейся..: (Вузы должны предлагать бизнесу взаимовыгодные проекты) // Поиск. 2014. № 22.

16. Юдина Т. А. Репутация высшего учебного заведения и ее потребители // Проблемы теории и практики управления. 2014. № 1.

17. guu.ru : [сайт Гос. ун-та управления].

18. www.msu.ru : [сайт Моск. гос. ун-та им. М. В. Ломоносова].

19. www.mrsu.ru : [сайт Нац. исслед. Морд. гос. ун-та им. Н. П. Огарева].


Review

For citations:


Reznik S.D., Yudina T.A. Reputation as a key factor of ensuring competitiveness of russian higher education. University Management: Practice and Analysis. 2014;(2):81-91. (In Russ.)

Views: 531


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1999-6640 (Print)
ISSN 1999-6659 (Online)