Preview

University Management: Practice and Analysis

Advanced search

THE MCKINSEY MODEL IN A THREE-STAGE ESTIMATION METHOD OF EDUCATIONAL ESTABLISHMENTS STRATEGIC POSITION

Abstract

A method of strategic position estimation of higher schools depending on the attractiveness of educational
services in the market and competitiveness in the labor market is proposed. The modified method of Boston
consulting group, the analysis method of hierarchies and the McKinsey Model are used. Some factors influencing
the attractiveness index and competitiveness are offered. The positioning of higher schools in Jurisprudence
major in Irkutsk region according to the McKinsey Matrix is carried out.

About the Authors

Y. M. Krakovski
Байкальский государственный университет экономики и права
Russian Federation


V. K. Karnaukhova
Иркутский государственный университет
Russian Federation


Y. L. Shilke
Иркутский филиал ОАО «Сибирьтелеком»
Russian Federation


References

1. Ефремов В. С. Стратегия бизнеса: концепции и

2. методы планирования. М.: Финпресс, 1998. 192 с.

3. Саати Т. Принятие решений: Метод анализа

4. иерархий / Пер. с англ. М.: Радио и связь, 1993. 320 с.

5. Европейский гостиничный маркетинг. М.: Фи-

6. нансы и статистика, 2002. 224 с.

7. Краковский Ю. М. Стратегический анализ рынка

8. образовательных услуг // Вестн. высш. школы. 2004.

9. №5. С. 22?25.

10. Краковский Ю. М., Карнаухова В. К. Стратеги-

11. ческий анализ рынка труда специалистов с высшим об-

12. разованием // Университетское управление: практика

13. и анализ. 2004. № 3. С. 71?85.

14. Краковский Ю. М., Шильке Я. Л. Процедура ана-

15. лиза конкурентоспособности вузов на рынке образова-

16. тельных услуг и труда // Современные технологии, си-

17. стемный анализ, моделирование (Иркутск). 2005. №4.

18. С. 122?127.


Review

For citations:


Krakovski Y.M., Karnaukhova V.K., Shilke Y.L. THE MCKINSEY MODEL IN A THREE-STAGE ESTIMATION METHOD OF EDUCATIONAL ESTABLISHMENTS STRATEGIC POSITION. University Management: Practice and Analysis. 2007;(1):33-37. (In Russ.)

Views: 337


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1999-6640 (Print)
ISSN 1999-6659 (Online)