Preview

University Management: Practice and Analysis

Advanced search

DESIGN OF TYPOLOGY OF RATING CONFORMABLY TO THE EVALUATION OF LECTURER'S ACTIVITIES AND DEPARTMENTS FOR THE SYSTEM OF GRATUITY AND MORAL INCENTIVE OF PROFESSIONAL ACTIVITY AT THE UNIVERSITY.

Abstract

In the paper the concept of rating conformably to the evaluation of lecturer's activities at the institute of higher education (college) is considered. The examples, when a purely mechanical transfer of this concept from other spheres of human activities adversely affects the quality of the whole system of gratuity and moral incentive at the institute of higher education are considered.
Main attention is paid to the typology formation of rating evaluations in lecturer's activities meant for use in the system of support of management decision making in an institute of higher education.

About the Authors

M. I. Rabinovich
Орловский государственный технический университет
Russian Federation


E. Yu. Stepanova
Орловский государственный технический университет
Russian Federation


References

1. 3агоруйко Я. Г., Донецкая С. С, Рыску лов СП.

2. Методика отбора показателей для рейтинговой оценки

3. деятельности кафедр университета // Университетское

4. управление: практика и анализ. 2006. № 6. С. 25-31.

5. Лагерев А. В., Горленко О. А. Система рейтинговых

6. оценок факультетов, кафедр, преподавателей, студентов

7. и студенческих групп. Брянск : Изд-во БрянскГТУ, 2005.

8. с.

9. Новаков И. А., Попов Ю. В., Подлетов В. Н. и др.

10. Рейтинг в вузе : научно-методические основы и практика.

11. Волгоград : ВолгГТУ, 1999. 102 с.

12. Рабинович М. К, Степанова Е. Ю. O системном

13. подходе к организации рейтинг-оценивания деятельно-

14. сти сотрудников и структурных подразделений в условиях

15. возрастания компьютеризации современного вуза

16. // Проблемы управления качеством образования в вузе :

17. сб. науч. тр. II междунар. науч.-практ. конф. Пенза, 2007.

18. С. 199-202.

19. Современный словарь иностранных слов. М. :

20. Рус. яз., 1993. 740 с.

21. Степанов Ю. С, Рабинович М. И. О проблемах

22. получения рейтинговых оценок деятельности препода-

23. вателей, кафедр и факультетов во внутривузовской системе

24. управления качеством образования // Университетское

25. управление: практика и анализ. 2006. № 6. С. 53-

26.

27. Фишбейн Б. Д. О методологии рейтинг-оценива-

28. ния деятельности кафедр высшего учебного заведения.

29. Самара : СамГАПС, 2004. 24 с.


Review

For citations:


Rabinovich M.I., Stepanova E.Yu. DESIGN OF TYPOLOGY OF RATING CONFORMABLY TO THE EVALUATION OF LECTURER'S ACTIVITIES AND DEPARTMENTS FOR THE SYSTEM OF GRATUITY AND MORAL INCENTIVE OF PROFESSIONAL ACTIVITY AT THE UNIVERSITY. University Management: Practice and Analysis. 2009;(3):23-28. (In Russ.)

Views: 308


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1999-6640 (Print)
ISSN 1999-6659 (Online)