Preview

University Management: Practice and Analysis

Advanced search

THE GOALS AND THE INSTRUMENTS OF CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT IN HIGHER EDUCATION

Abstract

The paper introduces the approach to the identification and classification of customer relationship management instruments through the definition of integral and specific goals of managing the relationship with the key customer groups.

About the Authors

T. A. Salimova
Мордовский государственный университет им. Н.П. Огарева
Russian Federation


N. Sh. Vatolkina
Мордовский государственный университет им. Н.П. Огарева
Russian Federation


References

1. Бирюкова Л. И., Ватолкина Н. Ш., Салимова Т. А. Самооценка в системе инструментов измерения результативности деятельности университета // Университетское управление: практика и анализ. 2008. № 6.

2. Макаркин Н. П., Маколов В. И., Салимова Т. А. Система управления качеством в классическом университете // Стандарты и качество. 2010. № 3. С. 32-36.

3. Салимова Т. А., Ватолкина Н. Ш. Подходы к управлению взаимоотношениями с потребителями в высших учебных заведениях // Национальные концепции качества: уроки истории и современность : материалы Всерос. науч.-практ. конф. / под ред. проф. Е. А. Гор-башко. СПб. : Изд-во Политехн. ун-та, 2010. С. 73-76.

4. Салимова Т. А., Гуськова Н. Д. Ориентация на потребителя в системе менеджмента качества образовательной деятельности // Вестн. ун-та. Сер. «Развитие образования в области менеджмента». 2006. № 1(6). С. 29-39.

5. Управление качеством образования в высшей школе / под ред. д-ра экон. наук, проф. Е. А. Горбашко. СПб. : Изд-во СПбГУЭФ, 2005. 315 с.

6. Cullen J., Joyce J., Hassal T., Broadbent M. Quality in higher education: from monitoring to management // Quality Assurance in Education. 2003. Vol. 11, № 1. Р. 5-14.

7. Ehlers U. D. Understanding Quality Culture // Quality Assurance in Education. 2009. Vol. 17, №> 4. Р. 343363.

8. Lagrosen S., Seyyed-Hashemi R., Leitner M. Examination of the Dimensions of Quality in Higher Education // Quality Assurance in Education. 2004. Vol.

9. , № 2. Р. 61-69.

10. Quality Quest in the Academic Process / еd. by J. W. Harris and J. Mark Baggett. Samford University Birmingham, Alabama, ... . Р. 41.


Review

For citations:


Salimova T.A., Vatolkina N.Sh. THE GOALS AND THE INSTRUMENTS OF CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT IN HIGHER EDUCATION. University Management: Practice and Analysis. 2010;(2):32-38. (In Russ.)

Views: 429


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1999-6640 (Print)
ISSN 1999-6659 (Online)