Preview

University Management: Practice and Analysis

Advanced search

The interdisciplinary education programs for high qualification cadres training

Abstract

The article is devoted to problem of effectiveness of high qualification cadres education on the joint of
sciences. The analysis of interdisciplinary education programs, based on the principles of integration of
educational content in the different discipline areas, profiles and speciality, was accomplished. The leading
world university's approaches to one-level dual and poly-level integrated continuing education programs
designing were considered.

About the Authors

N. N. Matushkin
кафедра автоматики и телемеханики Пермского государственного технического университета
Russian Federation


T. A. Kuznetsova
факультет дистанционных образовательных технологий Пермского государственного технического университета
Russian Federation


S. I. Pakhomov
Управление аттестации научных и научно-педагогических работников Федеральной службы по надзору в сфере образования и науки
Russian Federation


References

1. Болонский процесс: глоссарий (на основе опыта мониторингового исследования) / авт.-сост.: В. И. Байденко, Н. А. Селезнева, О. Л. Ворожейкина, Е. Н. Карачарова, Л. Н. Тарасюк ; под науч. ред. д-ра пед. наук, проф. В. И. Байденко и д-ра техн. наук, проф. Н. А. Селезневой. М. : Исслед. центр проблем качества подготовки специалистов, 2009.

2. Computing curricula 2001. Computer Science Volume [Электронный ресурс]. URL: http://www.acm. org/education/cc2001/final.

3. Harvard University [Электронный ресурс]. URL: http://www.harvard.edu

4. Massachusetts Institute of Technology [Электронный ресурс]. URL: http://web.mit.edu/

5. Stanford University [Электронный ресурс]. URL: http://www.stanford.edu

6. Woods Hole Oceanographic Institution [Электронный ресурс]. URL: http://www.whoi.edu/


Review

For citations:


Matushkin N.N., Kuznetsova T.A., Pakhomov S.I. The interdisciplinary education programs for high qualification cadres training. University Management: Practice and Analysis. 2010;(4):55-59. (In Russ.)

Views: 436


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1999-6640 (Print)
ISSN 1999-6659 (Online)