Preview

University Management: Practice and Analysis

Advanced search

Analysis of the prospective students motivation in their choice of the university (the Nizhni Novgorod region)

Abstract

The results of the analysis of the motivation for the prospective students choice of the University in
2011 are presented. Reasons, factors and criteria that affect the choice of university in a decisive manner are
determined. The study also determined the key values for the prospective students on the example of
N.I.Lobachevsky State University of Nizhni Novgorod - National Research University: high quality of
education, broad choice of majors and courses, access to the modern equipment, innovativeness, job opportunities
and also the Universitys reputation and prestige

About the Author

I. N. Efimova
НИУ Нижегородский государственный университет им. Н. И. Лобачевского
Russian Federation


References

1. Грудзинский А. О. Проектно-ориентированный университет: профессиональная предпринимательская организация вуза. Н. Новгород : Изд-во ННГУ им. Н. И. Лобачевского, 2004. 370 с.

2. Гуськова К Д., Краковская И. Я. Инвестиции в че- ловеческий капитал вуза: организационный аспект // Проблема теории и практики управления. 2010. № 5. С. 53-58.

3. Стронгин Р. Г. Управление вузом в современных условиях (опыт Нижегородского университета). Н. Новгород : Изд-во ННГУ им. Н. И. Лобачевского, 2010. 170 с.

4. Чупрунов Е. В., Гурбатов С. К, Бедный Б. И. Клас- сический исследовательский университет в инновационном обществе знаний // Университетское управление: практика и анализ. 2010. № 1. С. 6-16.


Review

For citations:


Efimova I.N. Analysis of the prospective students motivation in their choice of the university (the Nizhni Novgorod region). University Management: Practice and Analysis. 2011;(6):60-68. (In Russ.)

Views: 1124


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1999-6640 (Print)
ISSN 1999-6659 (Online)