Preview

University Management: Practice and Analysis

Advanced search

Innovation approach to organizing practical training of university students

Abstract

This article considers the problems of actuality and perspectives of modernizing the process of practical training of University students as providing its firm interrelationships with employers. It also analyses the aspect of introducing such an approach to practical training of the Management department students on the following specialties: «Marketing» (third course) and «Management of Organization» (third course).

About the Authors

I. V. Kotlyarevskaya
Уральский федеральный университет имени первого Президента России Б. И. Ельцина
Russian Federation


N. F. Odintsova
Уральский федеральный университет имени первого Президента России Б. И. Ельцина
Russian Federation


References

1. Котляревская И. В., Мальцева Ю. А., Яценко О. Ю. Маркетинговый механизм взаимодействия вуза и предприятия: инновационный подход // Университетское управление: практика и анализ. 2010. № 6(70). С. 22-27.

2. Котляревская И. В., Мальцева Ю. А., Яценко О. Ю. Инновационность системы высшего экономического образования: пропедевтический аспект // Российское экономическое образование глазами преподавателя : колл. монография / науч. ред. д. э. н., проф. Т. П. Николаева. СПб. : ИД «Русский остров», 2011. С. 86-93.


Review

For citations:


Kotlyarevskaya I.V., Odintsova N.F. Innovation approach to organizing practical training of university students. University Management: Practice and Analysis. 2012;(1):65-74. (In Russ.)

Views: 407


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1999-6640 (Print)
ISSN 1999-6659 (Online)