Preview

University Management: Practice and Analysis

Advanced search

Vocational guidance activities management in the university on the basis of client-oriented approach

Abstract

The authors consider one of the primary directions of the university development - the management of vocational guidance activities on the basis of client-oriented-approach. The ways of the formation and development of sustainable, long-term and mutually beneficial relations of the university with the subjects on the market of educational services are presented

About the Authors

G. A Reznik
Пензенский государственный университет архитектуры и строительства
Russian Federation


Yu. S. Ponomarenko
Пензенский государственный университет архитектуры и строительства
Russian Federation


References

1. Вузы охотятся на абитуриентов [Электронный ресурс]. URL: <http://www.my-volga.ru/content/vuzy->okhotyatsya-na-abiturientov

2. Неретина Е. А., Соловьев Т. Г. Предпосылки формирования клиентоориентированного подхода к управлению взаимоотношениями с потребителями образовательных услуг высшего учебного заведения // Известия высших учебных заведений. Поволжский реогин. 2011. №2. С. 161-170.

3. Резник Г. А., Пономаренко Ю. С. Программа лояльности в вузе - требование времени : монография. Пенза : Изд-во Пенз. гос. ун-та архитектуры и стр-ва, 2011. 128 с.

4. Резник Г. А., Савенкова, Ю. С. Формирование программы лояльности как фактор конкурентоспособности вуза // Проблемы теории и практики управления. 2009. № 2. С. 83-92.


Review

For citations:


Reznik G.A., Ponomarenko Yu.S. Vocational guidance activities management in the university on the basis of client-oriented approach. University Management: Practice and Analysis. 2012;(3):87-90. (In Russ.)

Views: 413


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1999-6640 (Print)
ISSN 1999-6659 (Online)