Preview

University Management: Practice and Analysis

Advanced search

University administration during transformation period: a change of educational paradigm

Abstract

The article considers the role of management in implementing qualitative changes in the instructional process that meet present-day challenges on the example of managerial education. The article presents key areas of improvement for the education paradigm of professional training of managers, with the core being a fundamentally new instructional method.

About the Author

L. D. Gitelman
Уральский федеральный универ­ситет имени первого Президента России Б. Н. Ельцина
Russian Federation


References

1. Вильякайнен П. А., Мюллер-Эберстайн М. Без страха. Лидеры бизнеса в цифровую эпоху. М. : Олимп-бизнес, 2011.

2. Гительман Л. Д., Магарил Е. Р., Ходоровский М. Я. Междисциплинарный подход в формировании компетенций менеджеров для инновационной экономики // Экономика региона. 2014. № 1 (37). С. 174-183.

3. Креативная педагогика: методология, теория, практика / под ред. Ю. Г. Круглова. М., 2002.

4. Янсити М., Уэст Дж. Превращение исследований в первоклассный продукт // Управление высокотехнологичным бизнесом. М. : Альпина Бизнес Букс, 2007. С. 9-38.

5. Мясоедов С. П. Бизнес-образование: некоторые тенденции и задачи, требующие решения // Бизнес-образование. 2014. № 1 (35). С. 3-8.

6. Селюков В. К. Новые виды придумала жизнь // Российское предпринимательство. 2003. № 4. С. 3-9.

7. Gitelman L. D. Management education for sustainable electric power industry in the 21st century // WIT Transactions on Ecology and the Environment. 2014. Vol. 190(2). Р. 1195-1203.


Review

For citations:


Gitelman L.D. University administration during transformation period: a change of educational paradigm. University Management: Practice and Analysis. 2014;(2):26-40. (In Russ.)

Views: 388


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1999-6640 (Print)
ISSN 1999-6659 (Online)