Preview

Университетское управление: практика и анализ

Расширенный поиск

АНАЛИЗ ОСНОВНЫХ МОДЕЛЕЙ СЕТЕВОГО ВЗАИМОДЕЙСТВИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ ОРГАНИЗАЦИЙ

https://doi.org/10.15826/umpa.2017.04.047

Полный текст:

Об авторах

Г. А. Краснова
Российская Академия народного хозяйства и государственной службы при Президенте Российской Федерации
Россия


В. А. Тесленко
Российская Академия народного хозяйства и государственной службы при Президенте Российской Федерации
Россия


Список литературы

1. The NMC Horizon Report: 2015 Higher Education Edition. The New media consortium. 2015, available at: https://www.nmc.org/publication/nmc-horizon-report-2015-higher-education-edition/ (accessed 16.01.2017).

2. Sandstrom A.-M., Weimer L. The EAIE Barometer. International strategic partnerships, available at: https://www.eaie.org/eaie-resources/library/publication/E-book-series/international-strategic-partnerships.html (accessed 16.01.2017).

3. Высшая школа государственного аудита Московского государственного университета им. М. В. Ломоносова: Российско-китайский Международный университет [Электронный ресурс]. URL: http://audit.msu.ru/msu-in-china/ru-cn-mezhdunarodniy-universitet (дата обращения: 15.04.2017).

4. Beijing Institute of Technology: China and Russia signed a document for cooperative education between BIT and Moscow University, available at: http://english.bit.edu.cn/PictureNews/103118.htm (accessed 15.04.2017).

5. Geifes S., Kammuller S. Transnational, Bi-national, International? The German approach, available at: https://www.daad.de/medien/hochschulen/projekte/studienangebote/eaie-summer_forum_2014_tne_the_german_approach_sg__sk.pdf (accessed 15.04.2017).

6. Xi’an Jiaotong-Liverpool University, available at: https://www.liv.ac.uk/xjtlu/ (accessed 15.04.2017).

7. Clausen A., Schindler-Kovats B., Stalf N. Transnational Education ‘made in Germany’ A policy perspective on challenges, best practices and success stories, Journal of the European higher education area, 2011, no. 4, pp. 1-20.

8. Times Higher Education: Lancaster to set up shop in China, available at: https://www.timeshighereducation.com/news/lancaster-to-set-up-shop-in-china/418012 (accessed 09.05.2017).

9. The Wenzhou - Kean University, available at: http://www.wku.edu.cn (accessed 09.05.2017).

10. The New York University Shanghai, available at: http://shanghai.nyu.edu/ (accessed 09.05.2017).

11. Regulations of the People’s Republic of China on Chinese-foreign Co-operation in Running Schools, available at: http://www.china.org.cn/english/education/184658.htm (accessed 08.05.2017).

12. Краснова Г. А., Белоус В. В. Сетевые университеты: зарубежный опыт и международные тенденции // Вестник Российского университета дружбы народов. Серия: Информатизация образования. 2016. № 4. С. 22-30.

13. Сотрудничество между ЮНЕСКО и ОЭСР в разработке Руководящих принципов «Обеспечение качества в трансграничном высшем образовании». Генеральная конференция. 33-я сессия, Париж, 2005 г. [Электронный ресурс]. URL: http://unesdoc.unesco.org/images/0014/001406/140616r.pdf (дата обращения: 03.06.2017).

14. Sutton S. B., Obst D. (eds). Developing Strategic International Partnerships: Models for Initiating and Sustaining Innovative Institutional Linkages. N. Y.: Institute of International Education, 2011. 234 p.

15. Kinser K., Green M. F. The Power of Partnerships: A Transatlantic Dialogue. Washington: American Council on Education, 2009. 25 p.

16. Deardorff D. K., de Wit H., Heyl J., Adams T. The SAGE handbook of international higher education. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2012. 536 p.


Рецензия

Для цитирования:


Краснова Г.А., Тесленко В.А. АНАЛИЗ ОСНОВНЫХ МОДЕЛЕЙ СЕТЕВОГО ВЗАИМОДЕЙСТВИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ ОРГАНИЗАЦИЙ. Университетское управление: практика и анализ. 2017;21(4):30-40. https://doi.org/10.15826/umpa.2017.04.047

For citation:


Krasnova G.A., Teslenko V.A. ANALYSIS OF MAIN MODELS OF EDUCATIONAL INSTITUTIONS NETWORK INTERACTION. University Management: Practice and Analysis. 2017;21(4):30-40. (In Russ.) https://doi.org/10.15826/umpa.2017.04.047

Просмотров: 803


Creative Commons License
Контент доступен под лицензией Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1999-6640 (Print)
ISSN 1999-6659 (Online)