The role of corporate culture in the forming of an effective university
Abstract
of economics and service at the context of strategic planning process has formulated the goals and the mission of the
university which determine the main ways to develop the corporate culture. The University actively uses methods of
"feedback" for the diagnostics of current situation and main problems, connected with the system of organizational
values, moral and psychological climate in a work collective, etc. The students are also actively involved in the process
of corporate culture growing.
About the Authors
Галина МальцеваRussian Federation
Оксана Горшкова
Russian Federation
G. I. Malceva
Russian Federation
O. V. Gorshkova
Russian Federation
References
1. Мальцева Г. И. Университетская корпоративная культура //Университетское управление: практика и анализ. 2005. №2. С. 95-103.
2. ТюнниковЮ., Мазниченко М. Корпоративная культура как фактор конкурентоспособности вуза // Высш. образование в России. 2005. № 10.
3. Свергун О., Пасс Ю., Дьякова Д., Новикова А. HR-практика. Управление персоналом: Как это есть на самом деле. СПб.: Питер, 2005. 320 с.
4. Материалы исследований аналитического центра Эксперт: Вузы и работодатели о выпускниках и реформе высшей школы и Образовательные программы и технологии российских корпораций. [Электрон. ресурс]. Режим доступа: http//www.e-xecutive.ru
5. Уолтер Своп и др. Как превратить знания в стоимость: Решения от IBM Institute for Business Value. M: Альпина Бизнес Букс, 2006.
Review
For citations:
, , Malceva G.I., Gorshkova O.V. The role of corporate culture in the forming of an effective university . University Management: Practice and Analysis. 2006;(2):40-44. (In Russ.)