АКАДЕМИЧЕСКИЕ ПРОФЕССИИ В СПЕКТРЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНЫХ ПРЕДПОЧТЕНИЙ АСПИРАНТОВ
https://doi.org/10.15826/umpa.2017.03.039
Аннотация
Об авторах
А. А. МироносРоссия
Б. И. Бедный
Россия
Н. В. Рыбаков
Россия
Список литературы
1. Бедный Б. И. Новая модель аспирантуры: pro et contra // Высшее образование в России. 2017. № 4. С. 5-16.
2. Gruzdev I., Terentev E. Life after PhD: What Careers Do PhD Students in Russia Consider? Higher Education in Russia and Beyond, 2016, no. 3 (9), pp. 20-21.
3. Maloshonok N. Doctoral Students' Reasons to Pursue a PhD as a Cause of Low Completion Rate of Russian PhD Programs, Higher Education in Russia and Beyond, 2016, no. 3 (9), pp. 18-20.
4. Godin B. The knowledge economy: Fritz Machlup's construction of a synthetic concept. In: The Capitalization of Knowledge: A Triple Helix of University-Industry-Government, Cheltenham, Edward Elgar Publishing Limited, 2010, pp. 261-290.
5. Realising the European Higher Education Area: Communique of the Conference of Ministers responsible for Higher Education in Berlin on 19 September 2003, available at: http://www.ehea.info/cid100938/ministerial-conference-berlin-2003.html (accessed 01.03.2017).
6. Pedersen H. S. Empirical Essays on the Labor Market Outcomes of PhD Graduates. Forlaget Politica, 2015. 155 p.
7. Taylor S. E. Changes in doctoral education: Implications for supervisors in developing early career researchers, International Journal for Researcher Development, 2012, no. 3 (2), pp. 118-138.
8. Auriol L., Misu M., and Freeman R. A. Careers of Doctorate Holders: Analysis of Labour Market and Mobility Indicators, OECD Science, Technology and Industry Working Papers, 2013/04. Paris: OECD Publishing, 2013. 61 p.
9. Parada F., Peacock J. The Quality of Doctoral Training and Employability of Doctorate Holders: The Views of Doctoral Candidates and Junior Researchers, available at: https://link.springer.com/chapter/10.1007 %2F978-3-319-20877-0_38 (accessed 01.03.2017).
10. Shmatko N., Katchanov Yu. Professional Careers and Mobility of Russian Doctorate Holders. In: Gokhberg L., Shmatko N., Auriol L. (eds.), The Science and Technology Labor Force: The Value of Doctorate Holders and Development of Professional Careers, Springer International Publishing, 2016, available at: https://link.springer.com/book/10.1007%2F978-3-319-27210-8 (accessed 01.03.2017).
11. Kehm B., Teichler U. Doctoral Education and Labor Market: Policy Questions and Data Needs. In: Gokhberg L., Shmatko N., Auriol L. (eds.), The Science and Technology Labor Force: The Value of Doctorate Holders and Development of Professional Careers, Springer International Publishing, 2016, available at: https://link.springer.com/book/10.1007%2F978-3-319-27210-8 (accessed 01.03.2017).
12. Leao C. P., Ferreira A. C. Talking about mentoring relationships from the perspectives of PhD students: A conceptual model development, available at: http://www. weef2015.eu/Proceedings_WEEF2015/proceedings/papers/ Contribution1428.pdf (accessed 01.03.2017).
13. Yi Meng, Jing Tan, Jing Li. Abusive supervision by academic supervisors and postgraduate research students' creativity: the mediating role of leader-member exchange and intrinsic motivation, International Journal of leadership in education, 15 March 2017, pp. 1-13.
14. Marko R., Danijela M. Relations between Students' Motivation, and Perceptions of the Learning Environment, Center for Educational Policy Studies Journal, 2015, vol. 5, no. 2, pp. 115-138.
15. Woolston C. Graduate survey: Uncertain futures, Nature, 2015, no. 526 (7574), pp. 597-600.
16. Крючков Ю. Ю., Карпова А. Ю., Карпов Д. А., АбрамовскихА. А. Наука - выбор молодежи?! (по материалам социологического исследования в Национальном исследовательском Томском политехническом университете) // Власть. 2015. Вып. 4. С. 128-139.
17. Резник С. Д. Кто и почему намерен поступать в университетскую. аспирантуру? Уроки мониторинга: подготовкой студентов к обучению в аспирантуре нужно управлять // Alma mater. 2016. Вып. 1. С. 37-44.
18. Груздев И. А., Терентьев Е. А. Аспиранты российских вузов: результаты социологического исследования в 16 университетах РФ [Электронный ресурс]. URL: https://ioe.hse.ru/data/2017/02/28/1166208288/Аспиранты_презентация.pdf (дата обращения: 01.04.2017).
19. Бедный Б. И., Остапенко Л. А., Серова Т. И. Выпускники аспирантуры естественнонаучного профиля на рынке труда // Университетское управление: практика и анализ. 2014. № 3. С. 67-73.
20. Mironos A. A., Bednyi B. I., Ostapenko L. A. Employment of PhD program graduates in Russia: a study of the University of Nizhni Novgorod graduates' careers, available at: https://springerplus.springeropen.com/articles/10.1186/s40064-015-1003-x (accessed 01.03.2017).
Рецензия
Для цитирования:
Миронос А.А., Бедный Б.И., Рыбаков Н.В. АКАДЕМИЧЕСКИЕ ПРОФЕССИИ В СПЕКТРЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНЫХ ПРЕДПОЧТЕНИЙ АСПИРАНТОВ. Университетское управление: практика и анализ. 2017;21(3):74-84. https://doi.org/10.15826/umpa.2017.03.039
For citation:
Mironos A.A., Bednyi B.I., Rybakov N.V. ACADEMIC CAREERS IN THE SPECTRUM OF POSTGRADUATE STUDENTS' PROFESSIONAL PREFERENCES. University Management: Practice and Analysis. 2017;21(3):74-84. (In Russ.) https://doi.org/10.15826/umpa.2017.03.039