Preview

University Management: Practice and Analysis

Advanced search

FACTORS OF EFFICIENCY AND QUALITY OF TRAINING IN PH.D. PROGRAMS (SOCIOLOGICAL ANALYSIS)

Abstract

The results of a survey carried out among experts having practical experience in the training and
attestation of academic personnel are discussed. The survey concerned the problems of improvement of Ph.D.
programs, revealing the key factors and the criteria of their efficiency and quality. The respondents in the
survey represent many different areas of studies.

About the Authors

B. I. Bednyi
Нижегородский государственный университет им. Н.И. Лобачевского
Russian Federation


A. A. Mironos
Нижегородский государственный университет им. Н.И. Лобачевского
Russian Federation


S. S. Balabanov
Нижегородский государственный университет им. Н.И. Лобачевского
Russian Federation


References

1. Масленников Е В. Экспертное знание: интегра-

2. ционный подход и его приложение в социологическом

3. исследовании. М., 2001. 228 с.

4. Москвичев Л. Диссертация как научная квалифи- кационная работа // Социологические исследования. 2001. № 3. С. 114-121.

5. Стриханов М., Трубецков Д., Короновский А. и др. Проблема качества научных публикаций аспирантов // Высшее образование в России. 2004. № 9. С. 96-103.

6. Сенашенко В., Похожее С, Клейманов А. Модерни- зация послевузовского профессионального образования // Высшее образование в России. 2004. № 12. С. 25-31.

7. Шереги Ф. Э., Стриханов М. Н. Наука в России: социологический анализ. М., 2006.

8. Бедный Б. К, Миронос А. А., Серова Т. В. Продуктивность исследовательской работы аспирантов (на- укометрические оценки) // Высшее образование в России. 2006. № 7. С. 20-36.

9. Стронгин Р. Г., Бедный Б. И., Максимов Г. А., Миронос А. А. О совершенствовании системы подготовки специалистов высшей квалификации в аспиранту- ре// Университетское управление: практика и анализ. 2006. № 2. С. 45-51.

10. Doctoral Studies and Qualifications in Europe and the United States: Status and Prospects. Studies on Higher Education. 2004. UNESCO, Bucharest, 302 с

11. Балабанов С. С, Бедный Б. К, Козлов Е. В., Мак- симов Г. А. Многомерная типология аспирантов // Социологический журнал. 2003. № 3. С. 71-85.

12. Титов В. И. Институциональный и идеологи-

13. ческий аспекты функционирования науки // Социологические

14. исследования. 1999. № 8. С. 62-70.

15. Бедный Б. К, Шейнфельд И. В., Балабанов С. С, Козлов Е. В. Маркетинговая подготовка молодых уче- ных // Социологические исследования. 2004. № 1. С. 112-118.


Review

For citations:


Bednyi B.I., Mironos A.A., Balabanov S.S. FACTORS OF EFFICIENCY AND QUALITY OF TRAINING IN PH.D. PROGRAMS (SOCIOLOGICAL ANALYSIS). University Management: Practice and Analysis. 2007;(5):56-65. (In Russ.)

Views: 353


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1999-6640 (Print)
ISSN 1999-6659 (Online)