Preview

University Management: Practice and Analysis

Advanced search

MONITORING OF FORMING COMPETENCIES AS THE MAIN TOOL TO MANAGE UNIVERSITY EDUCATIONAL PROCESS.

Abstract

Modern concept of result-oriented education requires that purposes of education have to be represented
as the projection of qualifications, specified by the labor market. This approach makes the creation of complex
system for controlling education results, expressed in terms of professional competencies, the most relevant
and challenging problem. The present article covers the details of theoretical questions of this system organization
and its practical implementation at Vladivostok State University of Economics and Service.

About the Authors

Oksana O. Martynenko
Владивостокский государственный университет экономики и сервиса
Russian Federation


Elena V. Sadon
Владивостокский государственный университет экономики и сервиса
Russian Federation


References

1. Байденко В. И. Компетентностный подход к проектированию

2. государственных образовательных стандар-

3. тов высшего профессионального образования (методологические

4. и методические вопросы): метод. пособие /

5. B. И. Байденко. М. : Исслед. центр проблем качества

6. подготовки специалистов, 2005. 114 с.

7. Болонский процесс. Национальный доклад :

8. -2007 [Электрон. ресурс]. Режим доступа : http://

9. portal.ntf.ru/portal/pls/portal/docs/1/37175.DOC

10. Болотов В. А. Развитие инструментальных тех-

11. нологий контроля качества образования: стандарты профессионализма

12. и парадоксы роста / В. А. Болотов,

13. А. Г. Шмелев // Высшее образование сегодня. 2005. № 4.

14. C. 16-21.

15. Глоссарий терминов европейского высшего образования

16. (уточненная версия) [Электрон. ресурс]. Ре-

17. жим доступа : http://www.rudn.ru/?pagec=568

18. Зимняя И. А. Ключевые компетентности как ре-

19. зультативно-целевая основа компетентностного подхо-

20. да в образовании: Авт. версия / И. А. Зимняя. М.: Ис-

21. след. центр проблем качества подготовки специалистов,

22.

23. Процесс создания европейского образовательно-

24. го пространства [Электрон. ресурс]. Режим доступа:

25. http://www.rudn.ru/?pagec=289. Проект рекомендаций

26. Комитета министров к странам - членам Совета Евро-

27. пы относительно среднего образования (1998 г.) ; Доктрина

28. ?ключевых компетенций? для образования Европы

29. [Электрон. ресурс]. Режим доступа : http://

30. charko.narod.ru/tekst/an8/1_5.html


Review

For citations:


Martynenko O.O., Sadon E.V. MONITORING OF FORMING COMPETENCIES AS THE MAIN TOOL TO MANAGE UNIVERSITY EDUCATIONAL PROCESS. University Management: Practice and Analysis. 2008;(3):42-49. (In Russ.)

Views: 331


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1999-6640 (Print)
ISSN 1999-6659 (Online)