«PRODUCING» AS A TECHNOLOGY OF CREATIVE EDUCATION MANAGEMENT
https://doi.org/10.15826/umpa.2017.02.018
Abstract
About the Authors
I. V. KiriyaRussian Federation
T. V. Klimova
Russian Federation
D. A. Korichin
Russian Federation
O. V. Bashorina
Russian Federation
I. A. Filipova
Russian Federation
V. V. Lobatyuk
Russian Federation
E. A. Popova
Russian Federation
References
1. Ридингс Б. Университет в руинах / пер. с англ. А. М. Корбута. М.: ГУ ВШЭ, 2010. 304 с.
2. Gilliot D., Overlaet B. and Verdin P. Managing academic personnel flow at universities, Tertiary Education and Management, 2002, vol. 8, no. 4, pp. 277-295.
3. Розовски Г. Университет. Руководство для владельца. М.: Изд. дом Высшей школы экономики, 2015. 195 с.
4. Соколов М., Губа К., Зименкова Т., Сафонова М., Чуйкина С. Как становятся профессорами: академические карьеры, рынки и власть в пяти странах. М.: Новое литературное обозрение, 2015. 832 с.
5. Egginton B. E. Introduction of formal performance appraisal of academic staff, Educational Management Administration & Leadership, 2010, vol. 38, no. 1, pp. 119-133.
6. Deem R. New managerialism and higher education: the management of performances and cultures in universities in the United Kingdom, International Studies in Sociology of Education, 1998, vol. 8, no. 1, pp. 47-70.
7. Абрамов Р., Груздев И., Терентьев Е. Тревога и энтузиазм в дискурсах об академическом мире: международный и российский контексты // Новое литературное обозрение. 2016. № 2. С. 16-32.
8. Nkomo S. M. The seductive power of academic journal rankings: challenges of searching for the otherwise, Academy of Management Learning & Education, 2009, vol. 8, no. 1, pp. 106-112.
9. Пригожин А. И. Современная социология организаций. М.: Интерпракс, 1995. 296 с.
10. Goodman P. S. & Pennings J. M. (eds.). New perspectives on organizational effectiveness. San Francisco: Jossey-Bass, 1977. 275 p.
11. Aksoy A. & Robins K. Hollywood for the 21st century: global competition for critical mass in image markets, Cambridge Journal of Economics, 1992, vol. 16, pp. 1-22.
12. Storper M. The transition to flexible specialization in the US film industry: external economies, the division of labour, and the crossing of industrial divides, Cambridge Journal of Economics, 1989, vol. 13, no. 2, pp. 273-305.
13. Miёge B. Les industries du contenu face a l’ordre informa-tionnel. Grenoble: Presses Universitaires de Grenoble, 2000. 120 p.
14. Участие в управлении университетом / отв. ред. О. Бычкова. СПб.: Норма, 2016. 120 с.
Review
For citations:
Kiriya I.V., Klimova T.V., Korichin D.A., Bashorina O.V., Filipova I.A., Lobatyuk V.V., Popova E.A. «PRODUCING» AS A TECHNOLOGY OF CREATIVE EDUCATION MANAGEMENT. University Management: Practice and Analysis. 2017;21(2):33-43. (In Russ.) https://doi.org/10.15826/umpa.2017.02.018