Effectiveness of the education system modernization
Abstract
system modernization in Russia. The role of target programs in branch state regulation is exposed. The
methods of the results estimation of modernization is analyzed, the comparative characteristic of target
programs indicators is given. Information-and-analytical representation of results is adduced, and problem
questions about the results estimation of the Federal target program of a development of education for 2006
2010 are revealed
About the Author
M. V. NiyazovaRussian Federation
References
1. Арефьев А. Л. Состояние и перспективы экспорта росси
2. Беляков С. А. Образовательная политика и управление образованием // Университ
3. Беляков С. А., Федотов А. В. О концепции, структуре и основных экономических показателях Стратегии развития системы образования Р
4. Бордовский Г. А. Нужно минимум 15 лет, чтобы оценить результаты реформы образования [Электронный ресурс] // Время новостей. 2009. 9 а
5. Булаева Н. И. Опыт и перспективы внедрения программно-целевого финансирования на федеральном уровне [Элект
6. Итоги ФЦПРО 2006-2010 годов депутатов удовлетворяют [Электронный ресурс] // Учительская г
7. Кельчевская Н. Р. Формирование инновационной стратегии развития образовательных учреждений в
8. О Концепции Федеральной целевой программы развития образования на 2011-2015 гг
9. О Федеральной целевой программе развития образования на 2006-2010 гг. : постановление П
10. Путин В. В. Послание Федеральному собранию Российской Федерации от 26 мая 2004 года [Электронн
11. Федеральная служба государственной статистики Российск
12. Education at a Glance 2010: OECD Indicators. Summary in Russian [Электронный ресурс]. URL: http
Review
For citations:
Niyazova M.V. Effectiveness of the education system modernization. University Management: Practice and Analysis. 2011;(1):20-27. (In Russ.)