Preview

University Management: Practice and Analysis

Advanced search

Marketing research in the system of acceptance of the management decisions at modern university

Abstract

The article opens role and place of marketing researches in university management. The article looks at four key questions: what are the main objectives of marketing research and what their conceptual contents, what directions they are spent, as results of marketing research considered of practical application.

About the Author

O. I. Shestak
Владивостокский государственный университет экономики и сервиса
Russian Federation


References

1. Белоусова Е. В., Клименко С. А. Маркетинговое управление в сфере оказания образовательных услуг // Университетское управление: практика и анализ. 2005. № 2. С. 76-81.

2. Бондаренко В. А. Маркетинговое сопровождение образовательных услуг, как средство снижения рисков высшего учебного заведения // Практический маркетинг. 2005. № 9. С. 11-17.

3. Галева Р. М. Маркетинг гуманитарно-педагоги-ческого вуза // Высшее образование в России. 2008. № 1. С. 150-152.

4. Правдина М. А. Зачем университетам внутренние исследования? Обзор зарубежного опыта Institutional Research // Университетское управление: практика и анализ. 2009. № 4. С. 56-65.

5. Прокопенко С. А. Повышение конкурентоспособности и организация маркетинговой деятельности как важнейшие задачи российских вузов // Маркетинг и маркетинговые исследования. 2005. № 6. С. 62-67.


Review

For citations:


Shestak O.I. Marketing research in the system of acceptance of the management decisions at modern university. University Management: Practice and Analysis. 2012;(4):35-42. (In Russ.)

Views: 430


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1999-6640 (Print)
ISSN 1999-6659 (Online)