Preview

University Management: Practice and Analysis

Advanced search

Organizational design universities in terms of mergers and acquisitions

Abstract

In the article the author's approach to organizational design, compatible with the interests of stakeholders and market conditions for each type of product (service). It is proposed sequence of transformation — from strategy to adjust the product portfolio with the elimination of internal competition, optimize business processes, structures, systems, employee motivation.

About the Author

L. A. Malysheva
Уральский федеральный университет имени первого Президента России Б.Н. Ельцина
Russian Federation


References

1. Бьерн А. Бизнес-процессы: инструменты совершенствования / пер. с англ. С. В. Ариничева ; науч. ред. Ю. П. Адлер. М. : Стандарты и качество, 2003. 272 с.

2. Галпин Т. Дж., Хэндон М. Полное руководство по слияниям и поглощениям компаний : пер. с англ. М.: Вильямс, 2005. 240 с.

3. Гританс Я. М. Организационное проектирование и реструктуризация (реинжиниринг) предприятий и холдингов: экономические, управленческие и правовые аспекты : практ. пособие по управлен. и финанс. консультированию. М. : Волтерс Клувер, 2005. 216 с.

4. Елиферов В. Г., Репин В. В. Бизнес-процессы: регламентация и управление : учебник. М. : ИНФРА-М, 2008. 319 с. (Учебники для программы МВА).

5. Князев Е. А. Об университетах и их стратегиях // Университетское управление: практика и анализ. 2005. № 4. С. 9-17.

6. Мальцева Г. И. Стратегическое управление университетом // Там же. № 2. С. 15-23.

7. Репин В. В. Бизнес-процессы компании: построение, анализ, регламентация. М. : Стандарты и качество, 2007. 240 с.

8. Репин В. В., Елиферов В. Г. Процессный подход к управлению: моделирование бизнес-процессов. М. : Стандарты и качество, 2004. 254 с.

9. Солодухин К. С. Разработка методологии стратегического управления вузом на основе теории заинтересованных сторон : дис.. д-ра экон. наук. М., 2011. 293 с.


Review

For citations:


Malysheva L.A. Organizational design universities in terms of mergers and acquisitions. University Management: Practice and Analysis. 2013;(4):068-078. (In Russ.)

Views: 429


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1999-6640 (Print)
ISSN 1999-6659 (Online)