About the future of the Russian education: new modes of learning in higher education
Abstract
About the Author
N. V. TikhomirovaRussian Federation
References
1. прорывных технологий, которые изменят мир [Электрон. ресурс] // theRunet, 07.06.2013. URL: http://www.therunet.com/articles/1059-12-proryvnyh-tehnologiy-kotorye-izmenyat-mir.
2. Кадры в ИТ и инновациях. Профессии будущего: отчет / РВК, РАЭК, Pruffi и HeadHunter, 2013. 19 с.
3. Ливанов: у вузов есть несколько лет приспособиться к новым технологиям [Электрон. ресурс] // РИАновости. 2013. 21 мая. URL: http://ria.ru/society/20130621/944834266.html.
4. Послание Президента Федеральному Собранию. 12 декабря 2013 г. [Электрон. ресурс] // Президент России: [сайт]. URL: http://kremlin.ru/transcripts/19825.
5. Послание Президента Федеральному Собранию. 4 декабря 2014 [Электрон. ресурс] // Президент России: [сайт]. URL: http://kremlin.ru/news/47173.
6. Тоффлер Э. Шок будущего [Электрон. ресурс]. М.: ACT, 2002. 557 с. URL: http://www.gumer.info/bibliotek_Buks/Culture/Toff_Shok/18.php.
7. Эпоха «Гринфилда» в образовании: Исследование SEDeC / Д. Конанчук, А. Волков [Электрон. ресурс]. Центр образовательных разработок Московской школы управления СКОЛКОВО (SEDeC), сентябрь 2013. URL: http://www.skolkovo.ru/public/media/documents/research/education_10_10_13.pdf.
8. Davis A., Fidler D, Gorbis M. Future Work Skills 2020 [Электрон. ресурс] / Institute for the Future for the University of Phoenix Research Institute, 2011. URL: http://www.iftf.org/uploads/media/SR-1382A_UPRI_future_work_skills_sm.pdf.
9. Disruptive technologies: Advances that will transform life, business, and the global economy [Электрон. ресурс] / McKinsey Global Institute, 2013. URL: http://www.mckinsey.com/~/media/McKinsey/dotcom/Insights%20and%20pubs/MGI/Research/Technology%20and%20Innovation/Disruptive%20technologies/MGI_Disruptive_technologies_Full_report_May2013.ashx.
Review
For citations:
Tikhomirova N.V. About the future of the Russian education: new modes of learning in higher education. University Management: Practice and Analysis. 2014;(6):30-34. (In Russ.)