Preview

University Management: Practice and Analysis

Advanced search

Multi-stage choice model for forecasting the demand for higher education

Abstract

In the transition to a new classification of the professional training areas and specialties, securing necessary professional stuffing for the socio-economic development of Russia and its regions, the issue of adjusting and coordinating the size and structure of the student admission quotas is among the most important issues. The paper presents the results of forecasting the admission quotas in the medium term, using multi-stage choice models.

About the Authors

I. V. Abankina
Национальный исследовательский университет «Высшая школа экономики»
Russian Federation


T. V. Abankina
Национальный исследовательский университет «Высшая школа экономики»
Russian Federation


F. T. Aleskerov
Национальный исследовательский университет «Высшая школа экономики»
Russian Federation


P. V. Derkachev
Национальный исследовательский университет «Высшая школа экономики»
Russian Federation


L. G. Egorova
Национальный исследовательский университет «Высшая школа экономики»
Russian Federation


K. V. Zinkovsky
Национальный исследовательский университет «Высшая школа экономики»
Russian Federation


E. A. Nikolaenko
Национальный исследовательский университет «Высшая школа экономики»
Russian Federation


D. L. Ogorodniychuk
Национальный исследовательский университет «Высшая школа экономики»
Russian Federation


E. S. Seroshtan
Национальный исследовательский университет «Высшая школа экономики»
Russian Federation


L. M. Filatova
Национальный исследовательский университет «Высшая школа экономики»
Russian Federation


References

1. Агеев М., Кураленок И. Официальные метрики РОМИП'2004 [Электронный ресурс]. URL: http://www. cir.ra/docs/ips/publications/2004_romip_metrix.pdf.

2. Балыхин Г. А., Суровов М. B., Маркова О. П., Коновалов B. B. Государственное задание на подготовку специалистов как механизм реализации государственной политики в области модернизации образования // Всероссийская научно-практическая интернет-конференция «Спрос и предложение на рынке труда и рынке образовательных услуг в регионах России»: сб. докл. Кн. 3. Петрозаводск: Петрозаводский гос. ун-т, 2005.

3. Карной М., Лоялка П., Добрякова М. и др. Массовое высшее образование. Триумф БРИК? / пер. с англ. под ред. М. Добряковой. М.: НИУ ВШЭ, 2014.

4. Маннинг К. Д., Рагхаван П., Шютце Х. Введение в информационный поиск / пер. с англ. М.: И. Д. Вильямс, 2011.

5. Abankina I. V., Scherbakova I. Russian Higher Education Reforms and the Bologna Process // Journal of the European Higher Education Area. 2013. No. 3. P. 3-25.

6. Public.Ru - медиапоиск и анализ: презентация [Электронный ресурс] // Публичная библиотека. URL: http://public.ru/noticeclick.aspx?banner_id=24350&place_ id=9366&page_id=3418&link=text.

7. Robert R. K. Information Storage and Retrieval. New York: John Wiley & Sons, Inc., 1997.


Review

For citations:


Abankina I.V., Abankina T.V., Aleskerov F.T., Derkachev P.V., Egorova L.G., Zinkovsky K.V., Nikolaenko E.A., Ogorodniychuk D.L., Seroshtan E.S., Filatova L.M. Multi-stage choice model for forecasting the demand for higher education. University Management: Practice and Analysis. 2014;(4-5):84-94. (In Russ.)

Views: 482


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1999-6640 (Print)
ISSN 1999-6659 (Online)