Многоканальность и диверсификация финансирования научных исследований
- Р Р‡.МессенРТвЂВВВВВВВВжер
- РћРТвЂВВВВВВВВнокласснРСвЂВВВВВВВВРєРСвЂВВВВВВВВ
- LiveJournal
- Telegram
- ВКонтакте
- РЎРєРѕРїРСвЂВВВВВВВВровать ссылку
Полный текст:
Аннотация
Об авторах
Н. В. ДрантусоваРоссия
Е. А. Князев
Россия
Список литературы
1. Джонстаун Б. Сокращение финансирования высшего образования: стимулы и ограничения диверсификации доходов // Университетское управление: практика и анализ. 2002. № 2 (21).
2. OECD Report: Governance of Public Research: Toward Better Practices, OECD. Paris, 2003.
3. Benchmarking industry-science relationships. Proceedings of the joint German-OECD Conference held in Berlin, October 16-17, OECD. Paris, 2000.
4. OECD Report: Science, Technology and Industry Outlook, OECD. Paris, 2002.
5. National Science Foundation: Science and Engineering Indicators 2004. Arlington VA: NSF, 2004.
6. OECD Report: Turning Science into Business. Patenting and Licensing at Public Research Organisations, OECD. Paris, 2003.
7. Gallagher M. The Emergence of Entrepreneurial Public Universities in Australia // DETYA Higher Education Division Occasional Paper Series 00/E. Canberra, 2000.
8. Dill D., Sporn B. The implications of postindustrial environment for the university: an introduction // Emerging patterns of social demand and university reform: through a glass darkly (Dill D. D., Sporn B., eds.). Oxford, 1995.
9. Gibbons M. The university as an instrument for the development of science and basic research: the implications of mode 2 science // Emerging patterns of social demand and university reform: through a glass darkly (Dill D. D., Sporn B., eds.). Oxford, 1995. P. 90-104.
10. Gibbons M. Higher Education Relevance in the 21st Century. The World Bank, Oct. 1998.
11. Geiger R. L. Organized Research Units - Their Role in the Development of University Research // J. of Higher Education. 1990. Vol. 61, № 1 (Jan./Febr.).
12. Davies J. L. The emergence of entrepreneurial cultures in European Universities // Higher Education Management and Policy. 2001. Vol. 13, № 2. P. 25-45.
13. National Science Foundation: Science and Engineering Indicators 2002. Arlington VA: NSF, 2002.
14. Высшее образование в России / Государственный комитет Российской Федерации по высшему образова-нию, 1993.
15. Исследования и разработки в секторе высшего образования: Стат. сб. / ГУ-ВШЭ. М., 2005.
16. Гохберг Л. М., Кузнецова И. А. Вузовская наука: перспективы развития // Высшее образование в Рос-сии. 2004. № 4.
17. Шатток М., Князев К, Пелихов Н. и др. Предпринимательство и преобразование российских университетов. Ростов н/Д.: Изд-во Рост. ун-та, 2003. 272 с.
18. От знаний к благосостоянию: преобразование российской науки и технологии с целью создания совре-менной экономики, основанной на знаниях: Доклад Всемирного банка. 1 июня 2005 г.
19. Князев Е. А., Морган А. Управление и организа-ционная адаптация российских университетов в условиях ресурсного дефицита // Университетское управление: практика и анализ. 2003. № 1 (24). С. 17-29.
20. Clark B. R. Creating entrepreneurial universities: organizational pathways of transformation // Issues in Higher Education. Paris, 1998.
21. Холкин Д. В. Управленческий консалтинг в выс-шей школе // Университетское управление: практика и анализ. 2004. № 2 (30). С. 17-26.
22. Gumport P., Sporn B. Institutional adaptation: demands for management reform and university administrstion // Higher education: handbook of theory and research. N. Y., 1999. Vol. 14 (Smart J., Tierney W., eds.).
Рецензия
Для цитирования:
Дрантусова Н.В., Князев Е.А. Многоканальность и диверсификация финансирования научных исследований. Университетское управление: практика и анализ. 2005;(4):68-77.
For citation:
Drantusova N.V., Kniazev E.A. Multichanneling and diversification of financing scientific researches. University Management: Practice and Analysis. 2005;(4):68-77. (In Russ.)
ISSN 1999-6659 (Online)