SYSTEM AND MECHANISMS OF MANAGEMENT OF UNIVERSITIES REPUTATION
Abstract
More and more actual there is a question that it is necessary to undertake for increase of level of universities reputation. The model of a control system by reputation of high school, and also principles and mechanisms of formation and reputation development is presented.
About the Authors
S. D. ReznikRussian Federation
T. A. Yudina
Russian Federation
References
1. Дагаева Е. А. Управление имиджем вуза // Управление персоналом. 2005. № 3. С. 26-28.
2. Журавлева Л. В. Ценность и цена образования. Образовательный менеджмент // Alma mater. 2009. № 7. С. 5-8.
3. Мохначев С. Управление конкурентоспособностью вуза: современные тенденции // Стандарты и качество. 2007. № 5. С. 12-15.
4. Олейник И., Лапшов А. «Плюс/минус» Репутация. М. : «Типография «Новости», 2003. 160 с.
5. Резник С. Д., Васин С. М., Сазыкина О. А. Формирование, обучение и развитие управленческого персонала высшего учебного заведения в условиях рыночной экономики : монография / под общ. ред. д-ра экон. наук, проф. С. Д. Резника. Пенза : ПГАСА, 2003. 452 с.
6. Резник С. Д., Назарова Н. А. Повышение роли предприятий-работодателей в системе профессиональной подготовки управленческих кадров // Кадровик. Кадровый менеджмент. 2009. № 6. С. 67-72.
7. Резник С. Д., Вдовина О. А. Преподаватель вуза: организация и технологии деятельности : учеб. пособие.
8. Пенза : ПГУАС, 2008. 350 с.
9. Управление высшим учебным заведением : учебник / под ред. д-ра экон. наук, проф. С. Д. Резника и д-ра физ.-мат. наук В. М. Филиппова. 2-е изд., перераб. М.: ИНФРА-М, 2010. 768 с.
Review
For citations:
Reznik S.D., Yudina T.A. SYSTEM AND MECHANISMS OF MANAGEMENT OF UNIVERSITIES REPUTATION. University Management: Practice and Analysis. 2010;(2):51-57. (In Russ.)