Аннотация: В статье исследуются особенности создания антикризисной стратегии университета на основе использования принципов корпоративной социальной ответственности. Анализируя изменения, вызванные глобальным кризисом в регионе, авторы показывают новую социальную функцию вуза, реализация которой требует учета потребностей всех его стейкхолдеров – групп заинтересованных сторон организации. Особое внимание уделено проблемам формирования социально ответственной культуры университета и региона.
Ключевые слова: социальная ответственность, социально ответственный вуз, стратегическое управление, антикризисная стратегия
Mal’tseva G.I., Chyornaya I.P.
Development of crisis management program in socially responsible University (by the example of Vladivostok State University of Economics and Service)
Abstract: The article covers peculiarities of university crisis management strategy development based on corporate social responsibility principles. Analyzing regional changes caused by global crisis, authors show new social function of the university. Implementation of this function requires accounting needs of all stakeholders of organization. Special attention is given to the problems of forming socially responsible culture of university and region.
Key words: social responsibility, socially responsible university, strategic management, anti-crisis strategy
Данная статья доступна в формате PDF.
2009-2-3.pdf (351.06 KB)
|